ontvangen via gezichtsherkenning

ART OF PEOPLE wil gasten gastvrijer laten ontvangen via gezichtsherkenning

 Bij de KLM is gezichtsherkenning geautomatiseerd en gaat het om snelheid. In de top van de hotellerie zijn de grote incheckbalies vervangen door gastheren die je verwelkomen in de lobby, zodat je kunt inchecken met een aangeboden glas wijn of kop koffie.

 Op basis van deze inspiratie heeft Art of People tijdens het gerenommeerde Concours Hippique in Rotterdam (CHIO) ook geëxperimenteerd met gezichtsherkenning. Alle hostesses hadden dankzij sociale media en Google Images zo’n 100 gasten van een exclusieve VIP-loge uit hun hoofd geleerd. 

 Tijdens de drukte bij de VIP-entree (met anonieme balies met drukke mensen ervoor én erachter) was Roline er. Een montere, leuke dame die als een detective op zoek was naar haar gasten. In ruim 75% van de gevallen had Roline de gasten eerder gevonden dan de gasten zelf moesten zoeken. In dat geval sprak ze hen hartelijk aan met bijvoorbeeld:

 ‘U zal meneer Van Gastel zijn! Wat fijn dat u er bent. Goede reis gehad?’

 Het ijs was in praktisch alle gevallen meteen gebroken en onze hostess Roline kon dus een echte verbinding maken met de gasten. 

 Natuurlijk heeft Art of People daarna die verbinding niet meer opgegeven. Of je nu barman Alain, de sommelier June of Michelle van de bediening ontmoette, iedereen wist wie je was en dat jij vandaag in de watten zou worden gelegd namens de bedrijven die de VIP-loge hadden geïnitieerd. 

 Al met al een geweldig experiment van Art of People

 Voor interesse in het concept “Art of welcoming” bel of mail Sabine.